چه زمانی کابلهای شبکه CAT9 و CAT10 را در بازار می بینیم

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 1449

آیا قرار است با کابل‌ های شبکه با سرعت بالاتر از اینها مواجه شویم؟ پاسخ کوتاه این است که هر دو کابل شبکه (CAT9 و CAT10) در حال حاضر در دسترس نیستند.


چه زمانی کابل های شبکه Cat9 یا CAT10 در دسترس خواهند بود؟

پیشرفت های شگرف در فناوری در طول سال ها یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای کابلهای شبکه است. مدل های متعددی از انواع کابل شبکه در گذشته معرفی شده‌اند که ویژگی‌های مختلفی را برای کاربردهای مختلف نشان می‌دهند. کابل‌های شبکه از 1 گیگابایت به 40 گیگابایت تبدیل شده اند، راندمان آنها بسیار بالا رفته ، از نظر هزینه کاملا به صرفه هستند و سرعت بسیار زیادی پیدا کرده اند.

با این وجود، این سوال پیش می‌آید: آیا قرار است با کابل‌های شبکه با سرعت بالاتر از اینها مواجه شویم؟ پاسخ کوتاه این است که هر دو کابل اترنت (CAT9 و CAT10) در حال حاضر در بازار موجود نیستند با این حال، آخرین مدل کابل شبکه یعنی کابل CAT8 با فرکانس‌ 2000 مگاهرتز و انتقال داده 40 گیگابایتی کار می‌کند که در حال حاضر بیش از اندازه کافی است.

بنابراین، هنوز نیازی به کابلهای شبکه CAT9 یا CAT10 در بازار نیست!


چه تفاوتی در کابل های شبکه CAT9 و CAT10 وجود خواهد داشت؟

CAT8 آخرین نوع کابل شبکه است که توسط استانداردهای TIA شناخته شده و در حال حاضر در بازار موجود است. در مقایسه با مدل‌های قبلی، سرعت انتقال داده را با سرعت 1 یا 2 گیگاهرتز و تا 40 گیگابیت بر ثانیه نشان می‌دهد.

با خیال راحت فعلا کابل‌های CAT8 را بخرید!

کابل Cat8 دارای چهار جفت سیم تاب خورده است که هر کدام به‌صورت جداگانه با پوشش فویل با یک شیلد بافته شده اضافی در اطراف هر چهار جفت تابیده پوشیده شده‌اند. هر جفت پیچ خورده در فویل هادی های داخلی را می پوشاند تا راه را برای انتقال داده های بالاتر هموار کند. در نتیجه، این ماده رسانا دلیل اصلی سرعت بالاتر انتقال داده و خطاهای کمتر است. این کابل های شبکه از سرعت 40 گیگابیت در ثانیه در فواصل تا 30 متر یا 10 گیگابیت در ثانیه در فواصل تا 100 متر پشتیبانی می کنند. با این وجود، بهبودهای انجام شده در اجزای آن منجر به وزن سنگین‌تری شده است که نصب کابل را در فضاهای تنگ دشوار می‌کند.

تقاضا برای انتقال سریعتر داده ها به طور تصاعدی در طول سال ها افزایش یافته است، تعداد فزاینده‌ای از تولیدکنندگان سخت‌افزار شبکه، متخصصان فناوری اطلاعات و داده‌ها، مهندسان را وادار می‌کنند تا داده‌های متمرکز را در فضای ابری ادغام کنند تا با تحول دیجیتال سازگار شوند. بر این اساس، آنها روش های مبتکرانه و مقرون به صرفه تری را برای انتقال داده ها در کوتاه ترین زمان در نظر می گیرند. از آنجایی که کابل کشی Cat8 با در نظر گرفتن سرعت 40 گیگابایتی، جایگزین مناسبی برای کابل کشی فیبر نوری و کم هزینه است. به طور کلی، CAT8 سریع‌ترین کابل شبکه اترنت است که تاخیر را کاهش می‌دهد تا برای کیفیت سیگنال عالی تلاش کند.

می توانید انتظار داشته باشید که کابل های شبکه CAT9 و CAT10 چند سال بعد در بازار ظاهر شوند. آنها نشان دهنده نسل بعدی اتصال سیمی در میان سیگنال های بی سیم هستند..

محصولات مرتبط

صفحه اصلی

خوش آمدید

فهرست